torsdag 9. september 2010

Farvel, mitt siste beltehull...

Så skilles vi til sist, jeg og det siste hullet på mitt belte. Tiden er inne for å gå ned i butikken å få kuttet beltet og laget nye hull. Jeg tar aldeles ikke innover meg at skinn strekker seg.

Siden jeg har hengt meg opp i dette med å blogge antrekk, kan jeg, som en saksopplysning, nevne at jeg går rundt i en bukse som er minst fire nummer for stor. Det er ikke direkte lekkert, men det er ... befriende. Jeg trøster meg med at moten svinger veldig, og akkurat i dag er det kanskje riktig in med altfor stor bukse.

Neida, jeg prøver ikke å signalisere noe med mine store bukser. De andre er bare på vask, så enkelt er det. Og den siste tiden har jeg gjennomgått klesskapene mine. Når man er overvektig og utvalget i klær ikke er så veldig stort, ender man ofte opp med å kjøpe noe som passer. Mine klesskap og skuffer bærer preg av nettopp dette. Det tok tid før det gikk opp for meg at det var like viktig at jeg likte klærne.

Det kan være praktisk å rydde i klesskap før man feks skal ut å shoppe. Jeg tenker ofte at jeg har bruk for et svart skjørt, for det går jo til "alt". Hvis du rydder før du shopper, finner du, som jeg, kanskje at du har omtrent ti svarte skjørt i ulik utførelse og lengde, men likevel, ti svarte skjørt...


Jaja, sånn er det når man lever i en matrialistisk verden. Det er bare å kaste seg på bølgen. Til kleskjedenes store glede. Forresten, jeg leste en annonse i avisen i dag. Der stod det at Stockholm bare var 25 minutter fra Sundvollen. "Det er løgn", tenkte jeg, men stusset selvsagt så mye at jeg måtte lese mer. Og det var vel meningen, selv om det alltid er like irriterende når reklameprodsentenes lille krumspring virker. At de er oppfinnsomme og gode til kommunisere, det skal de ha. Så får vi andre bare leve med at vi er lett påvirkelig.

Men snakkende kuer og greier... Det visste vi vel fra før...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar